вторник, 10 января 2017 г.

Instagram як адукацыйны рэсурс або Ці можна прымусіць сацыяльныя медыя працаваць на навучанне?

Instagram як адукацыйны рэсурс або Ці можна прымусіць сацыяльныя медыя працаваць на навучанне?


Даўно вядома, што нагляднасць можа быць значна больш карысна, чым мноства сказаных ці напісаных слоў. Таму прыцягнуць вучняў-візуалаў да працы з гэтым папулярным дадаткам не толькі для таго, каб размяшчаць сэлфі, будзе карысным.

Instagram - бясплатны дадатак для абмену фатаграфіямі і відэазапісамі з элементамі сацыяльнай сеткі, якое дазваляе здымаць фатаграфіі і відэа, прымяняць да іх фільтры, а таксама распаўсюджваць іх праз свой сэрвіс і шэраг іншых сацыяльных сетак (Вікіпедыя).

Якія функцыі функцыі Instagram можна вылучыць (Адукацыйная галактыка Intel):
1. Адпачынак (можна знайсці тое, што Вам цікава на дадзены момант і выкарыстаць на практыцы - рэцэпт, анонс мерапрыемства ці конкурса і г.д.).

2. Хобі (як правіла, карыстальнікі Instagram размяшчаць і дзеляцца ў сетцы своім хобі, таму іх стужка будзе адлюстроўваць іх перавагу).

3. Крыніца інфармацыі (часта крыніцай навін служаць акаўнты знаёмых і сяброў, якія паведамляюць пра зніжкі, пра сітуацыю ў горадзе, пра тое, што адбываецца вакол іх. Напрыклад,аб дрэнным надвор'і або адключэнні вады. Акрамя таго, у апошні час пад фота пішуцца так званыя лонгрыды. Лонгрыд - (англ. Longread; long read - літар. «Доўгі чытанне») - фармат падачы журналісцкіх матэрыялаў у інтэрнэце. Яго спецыфікай з'яўляецца вялікая колькасць тэксту, разбітага на часткі з дапамогай розных мультымедыйных элементаў: фотаздымкаў, відэа, Інфаграфіка і іншых. Фармат лонгрида мяркуе чытанне матэрыялу з розных электронных носьбітаў. Ён таксама дазваляе чытачу пераадолець «інфармацыйны шум» і цалкам пагрузіцца ў тэму (пачытаць яшчэ) Афіцыйныя навіны таксама публікуюць тут інфармацыю. Пры чым кантэнт сайта і акаўнта практычна не перасякаюцца.

4. Зносіны.
Direct ў Instagram
Гэтая функцыя дазваляе абменьвацца асабістымі паведамленнямі паміж сваімі падпісантамі. Адсылаць фота, відэа канкрэтна тым карыстальнікам, якім прызначана ваша паведамленне. Максімальнае магчымае колькасць чалавек, якім можа быць адпраўлена асабістае паведамленне, складае -15 чалавек. (Гэта звязана з недапушчэннем выкарыстання функцыі Instagram Direct для спаму).
Ппадрабязная відэа-інструкцыя тут

5. Натхненне і творчасць.
Кожны удзельнік Instagram здольны чэрпаць ў ім ідэі для творчасці і натхнення. Напрыклад - для малявання (з асабістага вопыту)

6. Адукацыйны рэсурс.
Можна вылучыць два накірункі работы с сэрвісам Instagram:
1) карыстальніцкі кантэнт для вашых матэрыялаў 
2) вядзенне ўласнага Instagram-акаўнта.

Як можна выкарыстаць чужы аккаўнт ў Instagram? 
Двума спосабамі:
  • ствараць з іх тэматычныя галерэі - напрыклад, фотоподобрку пра пачатак навучальнага года, сабраць здымкі са святкавання дня горада з самых розных куткоў свету, як святкуюць новы год і каляды ў розных краінах, галерэя карцін пэўнага мастака (для гэтага можна выкарыстаць інстаграмны ваыянт сэрвіса Google Arts&Culture @googleartsculture)  і г.д.

  • шукаць і падбіраць фотаздымкі па геа-тэгам

Пры жаданні карыстальніка яго фатаграфія загружаецца ў Instagram з прывязкай да пэўнага геаграфічнага пункта і нават вызначанага месца, будзь гэта школа, кафэ, кінатэатр, стадыён, пэўная славутасць, музей і інш. Таму лёгка можна  ствараць альбомы аб наведванні вядомых гістарычных месцаў, жыцці класа, школы і многае іншае.

Акаўнты для самаадукацыі настаўнікаў у Instagram (праклады):
@mkurvits - Марына Курвитс, эксперт педагагічнага дызайну, практыка "перавернутага класа", а так жа шмат розных фішак у выкладанні.
 @openeduru - Нацыянальная платформа адкрытай адукацыі - новы элемент сістэмы вышэйшай адукацыі ў Расіі.
 @foxford_edu - онлайн школа Фоксфорд, дзе педагогі могуць бясплатна павысіць сваю кваліфікацыю.
@googleartsculture - інстаграмны варыянт сэрвісу Google Arts & Culture
@freefromschool - сямейнае адукацыю, першы часопіс аб пазашкольнай адукацыі ў Расіі.
@newtonewer - медыя-праект аб адукацыі.

Як зрабіць і прасоўваць акаўнт класа  ў Instagram:

1. Калектыўнае вядзенне акаўнта
Раздаць лагін і пароль некалькім вучням для калектыўнага напаўнення.
Складана дамагчыся разнастайнасці, калі за напаўненне адказвае ўсяго адзін чалавек. Можна проста паведаміць лагін і пароль усім жадаючым, і фатаграфіі будуць абнаўляцца часцей, такім чынам ў вучняў застануцца ўспаміны пра жыццё класа і з іх можна будзе зрабіць цікавы калаж ці прэзентацыю на прыканцы навучання ў школе.

2. Заданні
Настаўнік можа выкарыстоўваць дадзены акаўнт для выдачы заданняў.
Вучні атрымліваюць заданне (напрыклад, падрыхтаваць фотасправаздачу аб праведзеным вопыце, эксперыменце, экскурсіі і інш).
Змяшчаць такія фота трэба з прызначаным хэштегам, каб і іншыя вучні маглі атрымаць доступ да тэматычных фотасправаздач.
Хэштегі - інструмент, добра знаёмы тым, хто праводзіць шмат часу ў інтэрнэце. Яны актыўна ўжываюцца ў блогах і на розных навінавых сайтах для таго, каб пры дапамозе метак можна было лёгка і хутка знайсці матэрыялы па пэўнай теме. У Instagram, як і ў іншых сацыяльных сетках, выкарыстоўваюцца так званыя хэштегі. Калі паставіць перад нейкім словам знак #, то сэрвіс аўтаматычна распазнае яго, як хэштэг, і зробіць актыўнай спасылкай.Напрыклад, #edcrunch,  #МастерскаяМариныКурвитс

3. Матывацыя
Кожны тыдзень вы можаце размяшчаць фатаграфіі вучняў, якія дасягнулі найбольш выбітных вынікаў за дадзены перыяд: «Вучань тыдня», "самы лепшы знаўца гісторыі старажытнага свету", "Лепшы фізік класа" і г. д.
Можна размяшчаць фатаграфіі лепшых вучнёўскіх праектаў. Галоўнае рабіць гэта з аднолькавай перыядычнасцю.

4.Конкурсы і віктарыны
Напрыклад, хто першы дасць правільны адказ атрымае бонус ці разыгрываць дадатковыя балы або невялікія прызы.
Такім чынам, стымуляваць пазнавальную актыўнасць і цікавасць да правільнага кантэнту.
Ідэі для конкурсаў ці віктарын:
  • На лепшы водгук.
  • Фотаконкурс.
  • Видеоконкурс.
  • Латарэя, дзе пераможца вызначаецца выпадковым чынам з усіх карыстальнікаў, якія ўчынілі хоць нешта зрабілі (напрыклад, перапост). Латарэя праводзіцца пры дапамозе генератараў выпадковых лічбаў, напрыклад: 
https://www.random.org/
http://online-generators.ru/nu
http://randomus.ru/mbers


Пра конкурсы і Інстаграм можна пачытаць у блоге Ychilko "10 ідэй конкурсаў у сацыяльных сетках: Instagram" (спасылка актыўная)

5. Флэшмобы
Можна ўладкоўваць флэшмобы, прымеркаваныя да карысных акцый, напрыклад, "Прыбяром смецце, лісце", "Пакармі птушак" , да школных святаў, да святаў, увогуле і г.д.

Instagram дае унікальныя магчымасці публікаваць фота, якія раскажуць пра жыццё класа лепш, чым словы. Тут кожны зможа публікаваць ўласныя працы, якія тычацца вучобы і класа.
Прапануйце вучням праявіць сваю фантазію, знаходзячы і публікуючы фота, звязаныя з вывучаемымі тэмамі - напрыклад, якія адносяцца да іх любімых кніг ці вядомых гістарычных персанажаў, славутасцяў, выбітным асобам краю, горада і г.д.

Галоўнае памятаць пра бяспеку працы ў Інтэрнэце з вучнямі:
- Атрымайце дазвол вучняў і іх бацькоў на размяшчэнне фатаграфій у Інтэрнэце.
- Зрабіце закрыты акаўнт.
- Не стаўце гео-лакацыі.
- Атрымайце падтрымку кіраўніцтва школы.

Яшчэ пачытаць аб Instagram:
О некоторых способах применения Instagram при изучении оптики
Социальная сеть Instagram как образовательный ресурс (личный опыт)
9 вариантов использования Инстаграм
15 самых интересных образовательных аккаунтов в инстаграме

суббота, 3 сентября 2016 г.

Падручнік па гісторыі ў гульнях "Гісторыя Расіі. ХVIII стагоддзе"


Падручнік па гісторыі ў гульнях - гэта новы курс Arzamas аб рускай гісторыі XVIII стагоддзя. Асноўны адрасат - настаўнікі і вучні. Самыя важныя падзеі, героі і з'явы паваротнага стагоддзя ў гісторыі Расіі - ў гульнях і іншых матэрыялах для вучняў, з метадычнымі каментарамі для настаўнікаў. Гісторыя Расіі ад Пятра да Паўла распавядаецца ў гульнях і задачах.

Курс падзелены на чатыры часткі: эпоха Пятра I, пасляпятроўская Расія, імперыя пры Кацярыне Вялікай, кіраванне Паўла I. 
Кожную частку адкрываюць ўводзіны, у якіх адзін з галоўных спецыялістаў па тым ці іншым перыяду распавядае пра яго ўсё самае галоўнае, што вядома сучаснай навуцы. У кожнай частцы ёсць ад чатырох да шасці гульняў. Гэтыя гульні закліканы дапамагчы разабрацца ў логіцы гістарычных падзей, зразумець, што стаіць за тымі ці іншымі з'явамі палітычнага і грамадскага жыцця, навучыцца чытаць крыніцы і творы мастацтва. Галоўная мэта падручніка - не паведаміць сухую інфармацыю, а даць магчымасць папрацаваць з ёй, адчуць сябе рэфарматарам, дыпламатам, чалавекам, якому выпала жыць у Расеі XVIII стагоддзя.

1 верасня выйшла першая частка курса - пра Пятра I і яго рэформах. Наступная частка з'явіцца тут у другой школьнай чвэрці.


Што з гэтм рабіць у школе

1. Задачы не толькі распавядаюць пра мінулае, але і вучаць самастойным дзеянням.
Аўтары засяродзілі ўвагу на кампетэнцыі, якія вучань можа набыць на ўроках гісторыі. Таму задачы складзены так, каб, гуляючы, вучні здзяйснялі універсальныя навучальныя дзеянні: працавалі з гістарычнымі крыніцамі, знаходзілі аргументы для пацверджання або абвяржэння тых ці іншых тэзаў, бачылі прычынна-выніковыя сувязі - і увогуле, вучыліся таму, чаму сапраўды варта навучыцца ў школе - нават тым, хто не збіраецца стаць гісторыкам.

2. Кожны матэрыял забяспечаны метадычнымі каментарамі.
Задачнікам кожны можа карыстацца самастойна, але з настаўнікам будзе і цікавей, і карысней. Гульні можна выкарыстоўваць у класе і задаваць на дом, працаваць з імі ў групах або індывідуальна, даваць перад урокам або ў якасці матэрыялу для выніковага задання.

Вядома, кожны настаўнік лепш за ўсіх ведае, як менавіта выкарыстоўваць тыя ці іншыя матэрыялы ў сваёй працы. Але ў якасці прыкладаў да кожнай задачы аўтары прапануюць свае метадычныя меркаванні. Магчыма, яны будуць карысныя. У іх вы знойдзеце:
- Абгрунтаванне педагагічнай мэтазгоднасці задачы;
- Пералік чаканых адукацыйных вынікаў;
- Тыпы ўрокаў, на якіх можна выкарыстоўваць задачу;
- Ўваходныя патрабаванні да задання;
- Некалькі ідэй для заняткаў у класе і дома.

Гэты курс эксперыментальны, таму аўтары пастараліся зрабіць задачы як мага больш разнастайнымі. Нейкія больш простыя, нейкія - больш складаныя; у нейкія можна пагуляць за дзесяць хвілін, нейкія зоймуць цэлы ўрок.
Каб зразумець, якія гульні лепш падыходзяць для рознага тыпу задач, аўтары спрабуюць розныя гульнявыя механікі і розныя фарматы.
Распрацоўшчыкі запрашаюць настаўнікаў прыняць удзел у эксперыменце: "Спрабуйце нашы гульні і задачы на ўроках, давайце іх у якасці хатніх заданняў - і пішыце нам, што атрымалася, а што не і як, з вашага пункту гледжання, гэта палепшыць. Самыя цікавыя ідэі мы будзем дадаваць да нашых метадычных рэкамендацый; прапановы для новых заданняў мы пастараемся рэалізаваць - у гэтым курсе, або ў будучыні ".

суббота, 4 июня 2016 г.

Музеі ў адкрытым доступе

Нью-ёркскі Метрапалітэн-музей выклаў у адкрыты доступ некалькі сотняў альбомаў па мастацтве. Цяпер гэтыя маляўнічыя выданні можна бязвыплатна спампаваць у фармаце PDF і гартаць дома колькі ўлезе. Сярод іншага, у калекцыі апынуліся каталогі лепшых выстаў, выпускі ўласнай часопіса музея, альбомы, прысвечаныя асобным жанрам, аўтарам і эпохам.  У падборку патрапілі ўсе выданні, выпушчаныя музеем Метрапалітэн за апошнія паўсотні гадоў. Кнігі можна шукаць па аўтару, назве ці ключавых словах, вывучаць тэматычныя рубрыкі, спампоўваць асобныя выданні або праглядаць прама на сайце.


Амстэрдамскі музей Ван Гога апублікаваў для вольнай запампоўкі больш за 1800 прац са сваёй калекцыі: туды трапілі малюнкі, плакаты і кнігі. Кожная праца забяспечаная подпісам або нават кароткай даведкай, і даступная для запампоўкі ў добрым якасці.

"Гульня тронаў", "Доктар Хауз" і ідэі для ўрокаў

Маскоўскі выкладчык прадставіў планы ўрокаў па масавай культуры на прыкладзе «Гульні тронаў» и «Доктара Хауза»

Канстанцін Павлюц, выкладчык ГБПОУ ММТ ім. Л.Б. Красіна, падзяліўся планамі ўрокаў па вядомым серыялу. Мэта першага занятку - рэканструяваць гістарычныя падзеі і эпохі з дапамогай лагічнага аналізу прадуктаў масавай культуры. У прэзентацыі можна знайсці ключавую інфармацыю аб серыяле і заданні для студэнтаў.

Прэзентацыя тут

Другая прэзентацыя прысвечана той жа тэме, але выкарыстоўваюцца ўжо іншыя матэрыялы. Гэтак жа, як і ў першым выпадку, прыводзяцца пытанні для разважаняў.

Прэзентацыя тут.

воскресенье, 18 октября 2015 г.

Plickers


Plickers - гэта сэрвіс, які дазваляе імгненна ацаніць адказы ўсяго класа і спрасціць збор статыстыкі.

Plickers выкарыстоўвае планшэт ці тэлефон настаўніка для таго, каб счытваць QR-коды з картак вучняў. Картка ў кожнага вучня свая, яе можна паварочваць, што дае чатыры розных варыянту адказу. У дадатку ствараецца спіс класа, і з яго дапамогай можна даведацца, як менавіта кожны вучань адказваў на пытанні.
З дапамогай Plickers можна праводзіць невялікія аглядныя тэсты ў канцы тэмы. Для гэтага трэба занесці ў дадатак спіс класа і спіс пытанняў. Вучні падымаюць свае карткі адначасова, а ваш планшэт выдае вам інфармацыю аб тым, як справіўся кожны з іх. Гэта дае магчымасць даведацца аб прагрэсе ўсяго класа, а не некалькіх яго прадстаўнікоў, як бывае, калі аглядны апытанне вядзецца вусна.
Plickers можна выкарыстоўваць для сумнай, але абавязковай задачы - каб даведацца, хто сёння прыйшоў на ўрок. Што хутчэй - апытаць ўвесь клас па спісе або сфатаграфаваць той жа клас, які трымае узнятыя таблічкі? Дадатак зэканоміць вам пару хвілін ад ўрока - трохі, але іх можна выдаткаваць на што-небудзь карыснае.


Як працуе Plickers?

Праграма працуе па вельмі просты тэхналогіі. Аснову складаюць мабільнае прыкладанне, сайт і раздрукаваныя карткі з QR-кодамі. Кожнаму дзіцяці выдаецца па адной картцы.
Сама картка квадратная і мае чатыры бакі. Кожным боку адпавядае свой варыянт адказу (A, B, C, D), які паказаны на самай картцы. Настаўнік задае пытанне, дзіця выбірае правільны варыянт адказу і падымае картку адпаведнай бокам дагары. Настаўнік з дапамогай мабільнага прыкладання скануе адказы дзяцей у рэжыме рэальнага часу (для счытвання выкарыстоўваецца тэхналогія дапоўненай рэальнасці). Вынікі захоўваюцца ў базу дадзеных і даступныя як наўпрост у мабільным дадатку, так і на сайце для імгненнага або адкладзенага аналізу.

Чтобы начать пользоваться Plickers, необходимо зарегистрироваться на сайте.

Беларускія настаўнікі паведамляюць, што з дапамогай праграмы можна лёгка і хутка вызначыць, які матэрыял добра засвоены вучнямі, а які неабходна паўтарыць. А калі сфармуляваць пытанні па некалькіх тэмах, то можна ўбачыць, якая з тэм засвоена лепш, а якая горш. Лёгка можа вызначыць настаўнік, якім чынам падаць матэрыял, калі ў двух класах адну і тую ж тэму раскажа па-рознаму, а потым правёўшы тэставанне ўбачыць, пры якім тлумачэнні вучні засвоілі матэрыял лепш.

Падрабязнасці аб тым, як карыстацца Plickers можна паглядзець тут -- Проводим опрос всего класса за 30 секунд с помощью Plickers і  тут --  Онлайн-сервис Plickers.



па матэрыялам https://newtonew.com

суббота, 19 сентября 2015 г.

АрзамасАкадэмія

Арзамас - гэта некамерцыйны асветніцкі праект, прысвечаны гуманітарным ведам. 

У аснове ляжаць курсы Арзамас, або «гуманітарныя серыялы», - кожны на сваю тэму. Раз у два тыдні аўтары адкрываюць новую «кафедру»: па чацвяргах на сайце з'яўляюцца новыя курсы па гісторыі, літаратуры, мастацтву, антрапалогіі, філасофіі .

Курсы Арзамас - гэта спалучэнне кароткіх відэалекцый, прачытаных навукоўцамі, і матэрыялаў, падрыхтаваных рэдакцыяй: даведачных нататак і доўгіх артыкулаў, фотагалерэй і фрагментаў кінахронікі, цытат з забытых кніг і інтэрв'ю са спецыялістамі - усяго, што дапаможа паўней раскрыць тэму.

Арзамас складаецца з курсаў, кожны з якіх прысвечаны пэўнай тэме. Кожны чацвер публікуецца новы курс, але ўсе апублікаваныя раней заўсёды можна знайсці ў архіве.

Кожны курс складаецца з некалькіх 15-хвілінных видеолекций (эпізодаў). Кожны эпізод, у сваю чаргу, забяспечаны разнастайнымі матэрыяламі - тэкстамі, фатаграфіямі, картамі і т. д., якія дадаткова раскрываюць тэму.

На старонцы кожнага эпізоду вы знойдзеце ўсе матэрыялы, якія яго суправаджаюць. У кожнага эпізоду - свой набор матэрыялаў.
Пад кожным эпізодам вы заўсёды знойдзеце "стужка часу", якая дапаможа зарыентавацца ў храналогіі падзей.

Матэрыял - гэта, як правіла, тэкст на звязаную з эпізодам тэму. Калі на сайце нічога не зламалася, вы можаце перайсці да матэрыялу, не спыняючыся ад прагляду эпізода. Пераходзіць з аднаго матэрыялу на іншы вы можаце, націскаючы на стрэлачкі «налева» і «направа».

вторник, 8 сентября 2015 г.

Паданне аб Нальшанах

Першая кніга беларускага аўтара з трылогіі «Паданне аб Нальшанах» прысвечана Нальшанскаму княству і яго князю Даўмонту. Падзеі, апісаныя ў ёй, ставяцца да таго перыяду беларускай гісторыі, калі магутны князь летапіснай Літвы Міндоўг пачаў працэс аб'яднання суседніх зямель вакол свайго княства, які паклаў пачатак адукацыі Вялікага княства Літоўскага. Аўтар будуе сюжэт свайго апавядання, грунтуючыся на летапісных звестках аб гiстарычных асобах і падзеях, легендах пра іх, пераплятаючы гэта з мастацкім выдумкай, з новымi героямi і закручанай сюжэтнай лініяй з дзіўна захапляльнай інтрыгай.

Предание о Нальшанах. В 3 кн. Кн. 1. Довмонт./ П. Гатилов. — Минск : Беларус. навука, 2008.



У другой кнізе трылогіі "Паданне аб Нальшанах" распавядаецца пра летапіснага нальшанскага князя Даўмонта, які пасля забойства вялікага князя літоўскага Міндоўга, ратуючыся ад праследавання літоўцаў, вымушаны быў сысці са сваімі людзьмі ў Пскоў. Там ён прыняў хрышчэнне і неўзабаве быў абраны пскавічамi сваім князем. Паходы ў Нальшаны і Літву, барацьба з Лівонскім ордэнам, абарона Пскова ад рыцараў, удзел у міжусобнай барацьбе рускіх князёў, асабістае жыццё князя - вось асноўныя сюжэтныя хады другой кнігі. Як і ў першай кнізе трылогіі - «Даўмонт» - апавяданне будуецца на летапіснай аснове, пераплеценай з  мастацкай выдумкай і захапляльнай інтрыгай.
Кніга напісана ў прыгодніцкім ключы і несумненна выклікае цікавасць у шырокага кола чытачоў, асабліва ў аматараў гістарычнага жанру. Урыўкi з кніг можна выкарыстоўваць на ўроках гiсторыi.

Предание о Нальшанах. В 3 кн. Кн 2. Дом Святой Троицы. / П. Гатилов. — Минск : Беларус. навука, 2012.

Конструктор интерактивных заданий BoxApps

  Конструктор интерактивных заданий BoxApps С.А. Кудрявцева, И.Л. Харевич        Для создания интерактивных упражнений существует большое ...