понедельник, 31 декабря 2018 г.

Гексы, 7 класс, всемирная история, война за независимость США. Галина Рутич


Тема «Война за независимость и образование Соединённых Штатов Америки» была рассмотрена с учащимися с помощью гексоганального обучения (розовые гексы), предварительно подготовленных учителем. Учащиеся самостоятельно в группах (по 4 человека) заполняли жёлтые гексы по темам «Декларация независимости» и «Конституция США». Один из учащихся высказался, что можно проводить стрелки. Таким образом, мы чётко указали, что США образовали 13 колоний. Кроме того, по датам, указанным на доске, посчитали, что война длилась 8 лет. Однако мои ученики возразили: «В учебнике указано, что война длилась 7 лет». Возник вопрос, в чём противоречие? Когда же закончилась война? Ученикам было предложено воспользоваться интернетом. Воспользовавшись информацией (//ru.wikipedia.org), ученики узнали, что в апреле 1782 г. Палата общин проголосовала за прекращение войны. Великобритания села за стол переговоров в Париже. 30 ноября 1782 г. было заключено перемирие, а 3 сентября 1783 г. Великобритания признала независимость США. Военные действия начались 19 апреля 1775 г. и в апреле 1782 г. закончились, поэтому война длилась 7 лет, так как сказано в учебнике.
Мой ученик был прав, когда высказался о стрелках (в этом наши мысли накануне сошлись, чему я бесконечно рада), они помогли найти не просто истину, но создали условия для анализа, поиска, рассуждения.
Фотография

Фото:

Фото:

Акаўнт Instagram для беларускіх настаўнікаў гісторыі

У сацыяльнай сетцы Instagram зʼявіўся цікавы акаўнт для настаўнікаў гісторыі. Яго стварыла Галіна Віктараўна Свентухоўская, настаўніца гісторыі і грамадазнаўства СШ № 16 г. Брэста. Аўтарка дае інстаграм-справаздачы з цікавых заняткаў, публікуе заданні для вучняў з воблакамі слоў і дзеліцца карыснымі напрацоўкамі. Настаўнікі гісторыі, грамадазнаўства і не толькі, далучайцеся: 
https://www.instagram.com/webclio 

Гексы, работа в группах. Алла Позднякова


Паглядзіце, што робіцца!
Гексы можна і так выкарыстоўваць. Проста цудоўна. Дзякуй вялікі Святлане Локіс! Бяру у скарбонку.
http://www.nastaunik.info/node/15943

Гексы, 7 класс, всемирная история, Внешняя политика Петра I, Галина Рутич


Прапаную паглядзець, як справілася вучаніца з дамашнім заданнем.
На ўроку мы глядзелі фільм пра Пятра I. Дома я прапанавала зрабіць гексы на выбар: знешняя палітыка ці ўнутраная палітыка. Па аднаму шаблону раздала. Па праўдзе сказаць, прыемна была здіўлена і ўзрадавана менавіта гэтай працай.
Сістэмная праца ў розным ракурсе дала свае вынікі.
Іван IV, Барыс Гадуноў, Аляксей Міхайлавіч - не вырашылі задачу, а Пётр I - вырашыў. Якую задачу, пытаю ў вычняў?
І, паглядзіце, прамога адказу тут няма. Толькі падказка "шведскае возера".

Якія высновы зрабіла, праглядзеўшы працы дзяцей, як гаворыцца, на любы густ? Палова разумее сувязі, ранжыруе рэформы: ваенная, адукацыі, адміністрацыйная і г.д.
Выбіраюць колер, паслядоўнае размяшчэнне, выкарыстоўваюць сімвалы.
Меншая палова на гексах піша многа тэксту, ці незразумелы лаканізм.
Другім прасцей рабіць у сшытках.
Адна дзяўчынка сказала, што гексы падпісала (дарэчы нядрэнна), а як раскласці не ведала. Было чым заняцца на перапынку.
У адным класе вучні гексы зрабілі і падпісалі, але не паклеілі, проста паставілі нумары.
Атрымалася гульня, на партах, на перапынку, адзін аднаго штудзіравалі.
І самае галоўнае, вучням гэта падабаецца, а хто не зрабіў - не каралі, няхай вучацца.

Фотография

Гексы, 7 класс, история Беларуси, Культура Беларуси XVI -XVII ст. Галина Рутич

https://drive.google.com/file/d/13lyBUgHq_tqb04PaEov4qfAWhqln8J_e/view?usp=sharing

Паважаныя калегі, прывітанне з Каляднага фэсту-2018.
Прэзентацыя "Выкарыстанне гексаў на ўроках гісторыі" на прыкладзе тэм па гісторыі Беларусі "Культура першай паловы XVI ст." і "Культура другой паловы XVI - першай паловы XVII стст. " (у праграме проста "Культура"). Матэрыял зроблены згодна новага падручніка па гісторыі Беларусі ,7 клас, 2017 г.
Калі папрацуеце з тэкстам, то заўважыце тыя сувязі, якія атрымліваюцца пад час гексаганальнага навучання. Кожны напрамак культуры маркіраваны пэўным колерам, што дазваляе гексам не злівацца, а станавіцца кагнітыўнай мадэллю навучання. Партрэты гістарычных асоб і помнікаў дапамогуць узмацніць візуалізацыю. А калі гэтыя гексы раздрукаваць, заламініраваць, то, напэўна, можна правяраць дамашняе заданне, рыхтавацца да экзаменаў і ЦТ.

Поспехаў, дарагія! Чакаем Вашых вынаходак па гэтай тэме!
З Новым годам! З новым шчасцем, з новымі, крэатыўнымі ідэямі!
Здякуй Вам, за адданасць дзяцінству і настаўніцкай працы.

Гексы,7 класс, история Беларуси, Ольга Кравченко

Собирали гексы по истории Беларуси в 7 классе.
Каждый получил свой комплект. Работа была в парах.
Фотография

Фотография

Фотография

Фотография

Фотография

Фотография








Гексы, 7 класс, всемирная история, Смутное время в России. Галина Рутич


Шасцівугольнікі можна выкарыстоўваць як стужку часу.

Напрыклад, тэма “Россия в XVI в. Смутное время”, 7 клас.

Што дазваляе зрабіць менавіта такое размяшчэнне?

Па-першае, мы вызначаем асаблівасці гэтага часу, хуткую змену ўлады, палітычныя колы і г. д.
Па-другое, апошні гекс – 1613 г. – гэта інтрыга наступнага ўрока. А што ж там адбудзецца далей? З гэтага гекса я пачала наступны ўрок.
Па-трэцяе, стрэлкі нам дапамаглі вызначыць асобу, якая і якім чынам займала пасаду, знішчала сваіх папярэднікаў.
Па-чацвёртае, практычна няма тэксту, толькі даты, асобы, інтэрвенты.
Па-пятае, такая стужка дазваляе самастойна і з настаўнікам вызначыць прычынна-выніковыя сувязі.
Па-шостае, вучні суадносілі даты з асобамі.
Дзякуй, аўтарам падручніка, за падказку наконт помнікаў Мініну і Пажарскаму. Калі я запытала, як вы думаеце, дзе яшчэ ёсць помнік акрамя Масквы, знайшлося па вучню ў кожным класе з адказам: “У Ніжнім Ноўгарадзе”. Адказ быў абгрунтаваны. Выкарысталі інтэрнет, атрымалі звесткі пра помнік.
Калегі, на дошцы ўсё атрымоўваецца выразна (карта таксама ёсць). А вучні ў сшытках могуць зрабіць простую табліцу.
Вось вам розныя спосабы рэпрэзентацыі гістарычных падзей.

Фотография

Конструктор интерактивных заданий BoxApps

  Конструктор интерактивных заданий BoxApps С.А. Кудрявцева, И.Л. Харевич        Для создания интерактивных упражнений существует большое ...