Калі весці гаворку аб уменнях 21 стагоддзя, школе і настаўніку 21 стагоддзя, нельга абыйсці маўчаннем такую з'яву, як інфаграфіка, выкарыстанне і стварэнне якой патрабуе пэўнага ўзроўню развіцця навыкаў высокага мыслення, інфармацыйных навыкаў, тэхналагічных. Інфаграфіка або інфармацыйная графіка з'яўляецца адным з метадаў графічнай падачы інфармацыі, з якім кожны з людзей сустракаецца штодня: карта метро, дарожныя ўказальнікі, піктаграмы на ўпакоўках прадуктаў, абразкі ў мабільных прыкладаннях, розныя элементы інтэрфейсу кампутара - усё гэта прадукты камунікацыйнага дызайну, якія з'яўляюцца сродкам перадачы інфармацыі шырокай аўдыторыі. Напрыклад, беларусы добра ведаюць білборды з сацыяльнай рэкламай «Смак беларускай мовы», што папулярызуюць беларускую мову.
Інфаграфіка (ад лац. інфармацыя - усведамленне, растлумачэнне, пераказ; і стар.-грэч γραφικός - пісьмовы, ад γράφω - пішу) - гэта графічны спосаб падачы інфармацыі, дадзеных і ведаў. Інфаграфіку выкарыстоўваюць у розных галінах. Пачынаючы ад статыстыкі і навукі, заканчваючы журналістыкай і адукацыяй.
інфаграфіка ўзята з блога http://www.successfulstocker.ru/ |
Інфаграфіка - гэта альтэрнатыўны спосаб візуалізацыі інфармацыі, які спалучае ў сабе малюнак і тэкст і адначасова ўздзейнічае адразу на два паўшар'я кары галаўнога мозгу, і зыходзячы іх гэтага з'яўляецца эфектыўным інструментам прадстаўлення інфармацыі для ўсіх, хто можа чытаць і бачыць. Асноўная мэта Інфаграфіка - зрабіць складанае простым.
Дзякуючы такой візуалізацыі можна ў даступнай, сур'ёзнай або жартоўнай манеры выкласці любую складаную інфармацыю. Галоўныя плюсы інфаграфікі - нагляднасць, крэатыўнасць і зразумелая форма выкладання матэрыялу. Для стварэння інфаграфікі могуць выкарыстоўвацца табліцы, дыяграмы, розныя графічныя элементы і г.д. Па сутнасці, ілюстраваныя табліцы, схемы, карты, піктаграмы і інш. можна назваць ўзорамі вучэбнай Інфаграфікі.
Асноўная мэта інфаграфікі - гэта інфармаванне. Пры гэтым яе аб'екты часта выступаюць дадаткам тэкставай інфармацыі, якая ахоплівае тэму ў поўным аб'ёме і ўтрымлівае візуальныя ўдакладненні.
• змястоўнасць (колькасная інфармацыя);
• сэнс (не павінен знікнуць у працэсе падрыхтоўкі),
• лёгкость ўспрымання або дызайн.
Задача педагога пры працы з інфаграфікай:
выклікаць эмоцыі і перадаць сутнасць праз візуальны вобраз, тым самым прыцягваючы ўвагу чытача да патрэбнага аб'екту, да важнай праблемы і г.д. дапамагчы падлетку-чытачу творча прадставіць вынікі свайго ўласнага даследавання.
Этапы стварэння інфаграфікі:
1. Фармуляванне мэты стварэння інфаграфікі і вызначэнне аўдыторыі. Які распрацоўваецца інфармацыйны дызайн звычайна прызначаны для нейкай мэтавай аўдыторыі. У нашым выпадку - гэта альбо калегі, альбо дзеці і падлеткі, з якімі мы працуем.
2. Збор пэўнай колькасці дадзеных, матэрыялу па тэме. Дадзеныя могуць быць прадстаўлены ў розных фарматах - тэкставы кантэнт, графіка, відэа матэрыялы, табліцы і інш.
3. Аналітыка і апрацоўка інфармацыі. Сабраны матэрыял неабходна прааналізаваць і апрацаваць, прывесці да адзінай ідэі - звычайна гэта неаформленыя графікі, гістаграмы.
4. Пабудова даступнай візуалізацыі, вёрстка. Увесь матэрыял кампануецца, прыводзіцца ў прыгожы наглядны выгляд. Выбіраецца фармат (у залежнасці ад мэт і колькасці дадзеных) - прэзентацыя, слайд-кастаў, одностраничная карцінка, відэаролік.
Як правільна зрабіць эфектную інфаграфіку і якія сэрвісы існуюць для яе стварэння можна паглядзець тут і тут.