Блог-скарбонка, дзе збіраюцца карысныя спасылкі для настаўнікаў сусветнай гісторыі і гісторыі Беларусі
вторник, 1 января 2019 г.
Гексы, шаблон. Ольга Кравченко
Гексы на уроке. Каждый учащийся легко может себе нарезать для работы по шаблону.
‹



›
22.10.2017
3 фото - Открыть альбом
Гексы, 7 клас, сусветная гісторыя, Эпоха Адраджэння. Таццяна Шумель
Даслала Таццяна Шумель, настаўніца гісторыі,
Гарадоцкі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад - базавая школа Маладзечанскага раёна"
На працягу апошніх гадоў у школах Вялікабрытаніі шырока выкарыстоўваецца так званае гексаганальнае навучанне (Hexagon Learning). Па-простаму - гексы.
Гексы - шасцівугольнікі, выразаныя з паперы ці пластыка.
На гексах можа быць напісана, намалявана, раздрукавана ўсё, што заўгодна, па тэме ўрока. Таксама гексы могуць быць пустыя, каб вучні маглі самі напісаць на іх паняцці і скласці логіка-сэнсавую мадэль.
Ідэя гэтага метаду заключаецца ў тым, што, каб веды былі трывалымі, яны павінны лагічна абапірацца на раней засвоеныя веды вучняў, лагічна выцякаць і вырошчвацца з іх.
Складаючы з набору гексаў малюнак (пазл), дзеці ўсталёўваюць лагічную сувязь паміж тымі карткамі, якія сутыкаюцца сваімі бакамі, і гэтыя сувязі становяцца бачнымі. Кожнае паняцце, запісанае на асобным гексе, можа быць звязана з іншымі. Відавочна, што няма адзінага правільнага спосабу скласці ўзор. Вучні могуць некалькі разоў перакладаць карткі, каб паказаць глыбокае разуменне, па іншаму патлумачыць логіку і сувязі на карціне, якую яны яны стварылі.
Таццяна Шумель: "На ўроку сусветнай гісторыі ў 7 класе апрабавала працу з гексамі. Вучні (у мяне ў класе іх 5 чалавек, таму атрымалася 1 група) атрымалі гексы з размешчанай на іх інфармацыяй па тэмах «Сцвярджэнне новых ідэй у эпоху Адраджэння» і «Мастацтва эпохі Адраджэння». Ім неабходна было знайсці ключавое паняцце («Эпоха Адраджэння»), якое адносіцца да гэтых параграфаў і скласці 4 групы гексаў («Вялікія летуценнікі», «Літаратура Рэнесансу», «Вялікія італьянскія мастакі», «Мастакі Рэнесансу Паўночнай Еўропы»), звязаных паміж сабой. Гексы у гэтых групах таксама павінны быць узаемазвязаныя. Спачатку вучні абмяркоўвалі і раскладвалі гексы ў групе, а потым абаранялі сваю работу. Выступілі ўсе і не па аднаму разу. Нават слабы вучань, пакуль да яго дайшла чарга абараняць свой выбар (яму выпалі для абароны гексы з групы «Вялікія летуценнікі»: Партрэт Томаса Мора і назва яго кнігі «Утопія»), зразумеў, што ад яго патрабуецца і, дзесьці з дапамогай, а дзесьці і сам, змог абгрунтаваць сувязь гэтых гексаў з гексамі «Эпоха Адраджэння», «гуманізм», «Эразм Ратэрдамскі» і «Тамаза Кампанела».
А цяпер разгледзім, напрыклад, групу «Вялікія італьянскія мастакі». У яе ўваходзяць наступныя гексы: Леанарда да Вінчы, Рафаэль Санці, Мікеланджэла; выявы карцін Леанарда да Вінчы «Мона Ліза» і «Тайная вячара», Рафаэль Санці – «Сіксцінская Мадонна» і «Афінская школа»; Мікеланджэла аўтар статуі «Аплакванне Хрыста». Усе гэтыя людзі – італьянцы, мастакі, гуманісты, якія жылі і працавалі ў адзін час (сувязь з эпохай Адраджэння). Аналагічным чынам усталёўваюцца сувязі ў іншых групах і паміж групамі.
У канцы работы робіцца выснова аб узаемасувязі ўсіх чатырох груп гексаў з ключавым паняццем.
Я яшчэ прапанавала вучням перабудаваць гексы, калі ў іх пасля абмеркавання ўсіх груп з’явіліся іншыя варыянты злучэння гексаў, і растлумачыць, чаму яны так зрабілі."
понедельник, 31 декабря 2018 г.
Гексы, 7 класс, всемирная история, Европейская литература и искусство XVII - XVIII вв. Галина Рутич
Тэма "Европейская литература и искусство 17-18 вв.", 7 клас. На дошцы розныя гексы. У цэнтры гексы: "Асветніцтва", "барока", "класіцызм". Сувязь пачатку я растлумачыла, задача вучняў - занйсці асаблівасці барока і асаблівасці класіцызму. вучні чытаюць параграф. Павальна паднімаюцца з мест і выстройваюць гексы каля "барока" або "класіцызм".
Калі ўсё зрабілі, паглядзелі ці ўсё правільна атрымалася, прагаварылі асаблівасці барока і класіцызму, замацавалі і ўбачылі іх на прыкладах шэдэўраў Берніні, Рубенса, Веласкеса, Версаля і г.д.
1. Заўважыла, што ўсё гэта робіцца хутка.
2. Выходзілі да дошкі вучні, якіх складана ўцягнуць у навучальны працэс.
3. Усе працуюць.
4. Думаюць, каментуюць, куды лепей размясціць гэкс, бо ўжо маем вопыт працы з настаўнікам па Англійскай рэвалюцыі.
5. Калі ўсе гексы размешчаны, глядзім што ў нас атрымалася. Адзін з трох класаў сказаў, што ментальная карта. Астатнія шукаюць нейкую фігуру.
6. У канцы ўрока дзеці робяць снімкі на свае гаджэты. Пытаю: "Для чаго?"
Адказ: "Па-першае, каб паказаць бацькам, чым мы тут займаемся. Па-другое, лёгка паўтараць вучэбны матэрыял".
7. Дзецям вельмі падабаецца такая мадэль навучання, вочы гараць, актыўныя. Выходзілі да дошкі па тры вучні.
8. Цяпер я разумею, што магу арганізаваць у групах працу з гексамі. Мяркую, што вучні самастойна будуць запісваць асноўныя моманты і бачыць сузязі.
9. Дзеці пачалі разумець, што лепей выстройваць мастакоў каля мастакоў, а пісьменнікаў каля пісьменнікаў, асаблівасці каля архітэктурна-мастацкага стылю, спачатку І. Баха, а потым В. Моцарта і г. д.
‹
24.10.2017
5 фото - Открыть альбом
Гексы, 7 класс, всемирная история, Эпоха Просвещения. Инна Шимко
Сёння з дапамогай гексаў вывучалі тэму “Эпоха Асветніцтва” у 7 класе. Вучням раздала гексы, спіс ключавых слоў, падручнік у дапамогу і падзяліла на 5 груп па чатыры чалавекі.
Заданне для груп – падабраць ключавыя словы да паняцця, асобы асветніка.
Ключавое пытанне: Якую пагрозу неслі ідэі асветнікаў для краін, дзе панавала абсалютная манархія?
1 група – Асветніцтва
2 -4 групы – асветнікі
5 група – асветны абсалютызм.
У выніку на дошцы атрымаліся “соты” па тэме. Пасля гэтага, дэлегаты ад кожнай групы прэзентавалі сваю работу, тлумачылі сутнасць ідэй асветнікаў, аналізавалі погляды.
Што спадабалася вучням:
1. Творча
2. Можна абмяркоўваць
3. Перапытаць у больш дасведчаных удзельнікаў каманды
4. Лягчэй успрымаецца матэрыял.
Што спадабалася мне:
1. Працавалі
2. Працавалі з захапленнем (праўда, не ўсе)
3. Абдуманая прэзентацыя сваёй часткі работы.
4. Разважанні па праблеме, выказванне сваёй пазіцыі па ідэях Асветніцтва.
Праблемы для вучняў:
1. Не ўсе адразу ўключыліся ў работу
2. Не заўжды прыслухоўваліся да думкі адзін аднаго (вось яна кампетэнцыя – праца ў камандзе)
Вывад: пры ліквідацыі пэўных недахопаў пры арганізацыі работы, дадзены від работы дае свой станоўчы вынік.
Ключавое пытанне: Якую пагрозу неслі ідэі асветнікаў для краін, дзе панавала абсалютная манархія?
1 група – Асветніцтва
2 -4 групы – асветнікі
5 група – асветны абсалютызм.
У выніку на дошцы атрымаліся “соты” па тэме. Пасля гэтага, дэлегаты ад кожнай групы прэзентавалі сваю работу, тлумачылі сутнасць ідэй асветнікаў, аналізавалі погляды.
Што спадабалася вучням:
1. Творча
2. Можна абмяркоўваць
3. Перапытаць у больш дасведчаных удзельнікаў каманды
4. Лягчэй успрымаецца матэрыял.
Што спадабалася мне:
1. Працавалі
2. Працавалі з захапленнем (праўда, не ўсе)
3. Абдуманая прэзентацыя сваёй часткі работы.
4. Разважанні па праблеме, выказванне сваёй пазіцыі па ідэях Асветніцтва.
Праблемы для вучняў:
1. Не ўсе адразу ўключыліся ў работу
2. Не заўжды прыслухоўваліся да думкі адзін аднаго (вось яна кампетэнцыя – праца ў камандзе)
Вывад: пры ліквідацыі пэўных недахопаў пры арганізацыі работы, дадзены від работы дае свой станоўчы вынік.


23.10.2017
2 фото - Открыть альбом
Гексы, 7 класс, всемирная история, Английская буржуазная революция.Галина Рутич
Па тэме "Англійская буржуазная рэвалюцыя" ў 7 класе я прапанавала вучням пачаць чытаць новы параграф, на дошцы былі гексы "Абсолютизм", "Тюдоры", "Стюарты".
Потым запрасіла растлумачыць тое, што я размясціла. Астатнія гексы былі хаатычна размешчаны на дошцы. на працягу урока мы працавалі з параграфам і выстройвалі соты, тлумачылі сувязі.
У трох класах вынік працы быў розным. Мая задача была навучыць дзяцей новай модэлі навучання.
7 "А" я прапанавала дома ў сшытках зрабіць соты пра О. Кромвеля - 1 варыянту,
2 варыянту - пра "Билль о правах", таму што столькі многа інфармацыі мы не маглі размясціць на дошцы.





Потым запрасіла растлумачыць тое, што я размясціла. Астатнія гексы былі хаатычна размешчаны на дошцы. на працягу урока мы працавалі з параграфам і выстройвалі соты, тлумачылі сувязі.
У трох класах вынік працы быў розным. Мая задача была навучыць дзяцей новай модэлі навучання.
7 "А" я прапанавала дома ў сшытках зрабіць соты пра О. Кромвеля - 1 варыянту,
2 варыянту - пра "Билль о правах", таму што столькі многа інфармацыі мы не маглі размясціць на дошцы.
Опыт использования гексов с учителями. Галина Рутич
31 кастрычніка ў Пружанах праводзіла семінар для настаўнікаў гісторыі .
Працавалі з гексамі. Папрасіла ў гексы запісаць тэму і структуру даследчай работы па грамадазнаўству, гісторыі, краязнаўству (3 групы, такую тэму ў мяне запрасілі). Гексы яны павінны былі размясціць на белым лісце. Ніякіх каментараў я не давала і пра шасцівугольнае навучанне адразу не расказвала.
Калегі, звяртаю вашу ўвагу, што гексы не абавязкова клеіць, загадзя на іх можна наляпіць скотч, які клеіцца з абодвух бакоў. Вельмі зручна. Гэта галоўнае, што я хацела данесці. Але ўжо даскажу пра семінар.
Тры групы размясцілі на дошцы сваю творчасць, расказалі. Я слухала, потым быў досвед пра гексаганальнае навучанне, прыклады з маіх ўрокаў. Пасля гэтага спадарства змагло знайсці свае памылкі і неабходныя сувязі. Здаецца, ўсім спадабалася.
Подписаться на:
Сообщения (Atom)
Конструктор интерактивных заданий BoxApps
Конструктор интерактивных заданий BoxApps С.А. Кудрявцева, И.Л. Харевич Для создания интерактивных упражнений существует большое ...
-
Рабочие листы по всемирной истории, 10 класс по теме "Вторая мировая война. Великая Отечественная война" Предлагаю вашему внима...
-
Гексы на уроке. Каждый учащийся легко может себе нарезать для работы по шаблону. ‹ › 22.10.2...
-
Практикую при повторении работу по группам. Группа (2-4 чел.) получает папку с набором заданий и листом, чтобы отмечать пройденную работу, ...